sobota, 7 stycznia 2012

Tanie kampanie, czyli o tym że liczy się pomysł!

Dzisiaj kilka słów o kampaniach społecznych.

Wiemy o co chodzi. Jest słuszna idea. Do tego są billboardy we wszystkich większych miastach, spoty w mediach oraz ulotki informacyjne. Wszystko pięknie, tylko że często takie "zmasowane uderzenie" w świadomość grupy docelowej nie przynosi zamierzonych efektów. A jeszcze ktoś skomentuje, że "po co tyle kasy wydali na to?".

Istnieje jednak alternatywa. Ranking, który Wam przedstawię udowadnia, że można przeprowadzić SKUTECZNĄ kampanię społeczną bez konieczności wydawania na nią bajońskich sum. Koszt niektórych nie przekroczył nawet złotówki. Z resztą zobaczcie sami...

Na początek ekologicznie. Węgierski oddział organizacji kojarzonej z pandą (WWF) postanowił dotrzeć do jak największej liczby odbiorców za pomocą...jednej ulotki! Akcja odbiła się szerokim echem, a filmik uwieczniający operację "pandy w centrum handlowym" zanotował ponad 250 000 odsłon na YouTubie.



Dla wielu osób weekendy są po to, by wyjść do klubu na drinka i bawić się do rana. Nie ma w tym nic złego ;) Gorzej, gdy po spożyciu niektórzy siadają za kierownicą i powodują wypadki. Aby nieco otrzeźwić tego typu klientów Bar Aurora w Brazylii pokusił się o takie rozwiązanie...
P.S. ta akcja to mój faworyt!



Trzecia akcja dotyczyła walki z rakiem piersi. Aby zachęcić kobiety do profilaktycznych badań pracownicy szpitala st. Vincent w Oregonie wykonali "taniec w różowych rękawiczkach". Dlaczego różowe rękawiczki? Otóż ich producent, firma Medline Industries, zdecydowała się przekazać część swoich dochodów ze sprzedaży na opłacenie badań mammograficznych dla pacjentek o niskich dochodach oraz tych, które nie mają ubezpieczenia zdrowotnego. Filmik uwieczniający niewątpliwe umiejętności taneczne pracowników szpitala (a przede wszystkim dobrą zabawę) został umieszczony na YouTubie i na dzień dzisiejszy zanotował ponad 13 milionów odsłon.



To jedynie część zestawienia sporządzonego przez portal Kampaniespołeczne.pl.

Cały ranking znajdziecie tutaj. Jak Wam się podoba? :)

2 komentarze:

  1. WWF ma fajne pomysły, także te spoza pierwszej trójki. A wnętrzności wieloryba to mega oblecha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację Tomek. To przykład kampanii szokującej, o której na pewno wiele się mówiło. Ale czy to znaczy, że była skuteczna? ;)

    OdpowiedzUsuń