Wiemy o co chodzi. Jest słuszna idea. Do tego są billboardy we wszystkich większych miastach, spoty w mediach oraz ulotki informacyjne. Wszystko pięknie, tylko że często takie "zmasowane uderzenie" w świadomość grupy docelowej nie przynosi zamierzonych efektów. A jeszcze ktoś skomentuje, że "po co tyle kasy wydali na to?".
Na początek ekologicznie. Węgierski oddział organizacji kojarzonej z pandą (WWF) postanowił dotrzeć do jak największej liczby odbiorców za pomocą...jednej ulotki! Akcja odbiła się szerokim echem, a filmik uwieczniający operację "pandy w centrum handlowym" zanotował ponad 250 000 odsłon na YouTubie.
Dla wielu osób weekendy są po to, by wyjść do klubu na drinka i bawić się do rana. Nie ma w tym nic złego ;) Gorzej, gdy po spożyciu niektórzy siadają za kierownicą i powodują wypadki. Aby nieco otrzeźwić tego typu klientów Bar Aurora w Brazylii pokusił się o takie rozwiązanie...
P.S. ta akcja to mój faworyt!
Trzecia akcja dotyczyła walki z rakiem piersi. Aby zachęcić kobiety do profilaktycznych badań pracownicy szpitala st. Vincent w Oregonie wykonali "taniec w różowych rękawiczkach". Dlaczego różowe rękawiczki? Otóż ich producent, firma Medline Industries, zdecydowała się przekazać część swoich dochodów ze sprzedaży na opłacenie badań mammograficznych dla pacjentek o niskich dochodach oraz tych, które nie mają ubezpieczenia zdrowotnego. Filmik uwieczniający niewątpliwe umiejętności taneczne pracowników szpitala (a przede wszystkim dobrą zabawę) został umieszczony na YouTubie i na dzień dzisiejszy zanotował ponad 13 milionów odsłon.
To jedynie część zestawienia sporządzonego przez portal Kampaniespołeczne.pl.
Cały ranking znajdziecie tutaj. Jak Wam się podoba? :)
Istnieje jednak alternatywa. Ranking, który Wam przedstawię udowadnia, że można przeprowadzić SKUTECZNĄ kampanię społeczną bez konieczności wydawania na nią bajońskich sum. Koszt niektórych nie przekroczył nawet złotówki. Z resztą zobaczcie sami...
Na początek ekologicznie. Węgierski oddział organizacji kojarzonej z pandą (WWF) postanowił dotrzeć do jak największej liczby odbiorców za pomocą...jednej ulotki! Akcja odbiła się szerokim echem, a filmik uwieczniający operację "pandy w centrum handlowym" zanotował ponad 250 000 odsłon na YouTubie.
Dla wielu osób weekendy są po to, by wyjść do klubu na drinka i bawić się do rana. Nie ma w tym nic złego ;) Gorzej, gdy po spożyciu niektórzy siadają za kierownicą i powodują wypadki. Aby nieco otrzeźwić tego typu klientów Bar Aurora w Brazylii pokusił się o takie rozwiązanie...
P.S. ta akcja to mój faworyt!
Trzecia akcja dotyczyła walki z rakiem piersi. Aby zachęcić kobiety do profilaktycznych badań pracownicy szpitala st. Vincent w Oregonie wykonali "taniec w różowych rękawiczkach". Dlaczego różowe rękawiczki? Otóż ich producent, firma Medline Industries, zdecydowała się przekazać część swoich dochodów ze sprzedaży na opłacenie badań mammograficznych dla pacjentek o niskich dochodach oraz tych, które nie mają ubezpieczenia zdrowotnego. Filmik uwieczniający niewątpliwe umiejętności taneczne pracowników szpitala (a przede wszystkim dobrą zabawę) został umieszczony na YouTubie i na dzień dzisiejszy zanotował ponad 13 milionów odsłon.
To jedynie część zestawienia sporządzonego przez portal Kampaniespołeczne.pl.
Cały ranking znajdziecie tutaj. Jak Wam się podoba? :)
WWF ma fajne pomysły, także te spoza pierwszej trójki. A wnętrzności wieloryba to mega oblecha!
OdpowiedzUsuńMasz rację Tomek. To przykład kampanii szokującej, o której na pewno wiele się mówiło. Ale czy to znaczy, że była skuteczna? ;)
OdpowiedzUsuń